Har ni hört om försvunne Max Castor??

Det har hänt en otroligt creepy sak. Det hände här om dagen när det ringde på min australienska telefon.  Tidigt på Vår resa berättade isa om en svensk kille som heter Max Castor som försvann här i Australien 2005. Då var han 19 år. Han är fortfarande inte hittad. Det läskiga var att han avslutade alla sina konton och skickade hem alla sina tillhörigheter till sin familj i Sverige. Sedan dess har ingen hört av honom. Det här ger chills. Det diskuteras om att han blev omhändertagen av en sekt med tanke på att skickade hem alla sina saker. Nu till det läskiga. Jag la upp mitt nummer på gumtree så att jobb kunde ringa, men den senaste tiden har min mobil varit tyst då jag inte är så aktiv på jobbfronten. Men helt plötsligt ringer det. Jag missar första samtalet men en kvart senare ringer det igen och det är en Castor som ringer angående jobb. Dock säger han inget om jobbet i sig utan frågar en massa annat, jag säger att jag inte är intresserad och vi lägger på. Fem minuter senare ringer det igen, denna gång en Max som vill göra en undersökning om backpackers. Samma röst och allt men inte kopplar jag förrän jag berättar för isa och hon får rysningar och säger "Max Castor!" omg. Tänk om det var han, om han försöker få kontakt med Sverige igen och såg mig add på gumtree. Jag mår lite halvdåligt över hela situationen.. Men vi ska till Nimbin, där dem tror att han försvann. Jag ska hålla mina ögon och öron öppna när vi kommer dit. Läskigt va?? Fanny

Kommentarer
Postat av: tobias

Hej!



Verkar ju otroligt långsökt, men ändå värt att kolla hastigt...



Kommer ni ihåg röstläge och så? Var rösten väldigt mörk eller ljus för att vara en mansröst? Vilket språk hölls samtalen på?



Tack för att ni håller ögonen öppna i Nimbin.



//En av Max gamla vänner, alltid undrande.

2011-04-14 @ 16:55:13
Postat av: Rolf Castor

Spännade det finns ingen logg i din telefon som visar inkommande samtal..... Jag tror fortfarande att Max är i livet och att han kommer att höra av sig på något sätt och det här var ett spännade tecken! Visst han är ju myndig och får bestämma över sitt liv men för oss här hemma är ovissheten om hans öde tung...hör han av sig kan du väl be honom kontakta hemmet t.ex [email protected] ..han har hunnit få 4 syskonbarn sedan han försvann tack för att du skrev om det Rolf Castor Max´s far

2011-04-17 @ 21:48:49
Postat av: Rolf Castor

Som just fick lite svårt att sova... och undrar som Tobias vilket språk talade ni

Vilken del av Sverige gissar ni på om det var svenska .....väntar med spänning Rolf Castor Max´s fader

2011-04-17 @ 22:21:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0