Isas version av farmlivet...

Jag hatar farmer. Jag har haft smuts precis överallt. Såriga händer. Ont i hela kroppen. Två dagar var det vi pallade. Creds till de som klarar detta längre än vad vi gjort. Vår farmupplevelse började helt okej, blev hämtade från bussen och bjudna på middag av de vi bor hos ( Jennie och Malcolm). Satt och pratade med dem i flera timmar, okej första dagen såklart. De lade fram ett fotoalbum med hälsningar från de som bott här innan, första varningen?  Andra dagen hade vi inte fått något jobb att göra så vi följde med Jennie för att handla mat. Följde med dem och badade, varning nummer två? Längtade bara på att få börja jobba!! Kommer aldrig tänka den tanken igen.  Jobbdag 1: Vi kom hit för att plantera jordgubbar. Trodde vi ja. Att i stekande sol, 30 grader, kratta en jävla åker var inte vad jag tänkt. Hade planer på att sluta redan efter två timmar, visste inte vart jag skulle ta vägen. Ville bara kasta iväg krattjäveln men efter lite lunch och peppning av Fanny klarade jag i alla fall av eftermiddagen med detta skitjobb. Lade mig för att dö lite efter jobbet, inte bra för upp lyckades jag knappt komma.  På kvällen råkade Jennie och Malcolm se att vi hade en kortlek - Big Mistake. Enligt dem är tiden efter jobbet meningen att vi ska umgås med dem... De pratar jämt om alla andra som bott här och hur mycket de mejlar varandra fortfarande. Vi är här som substitut för deras barn, som Fanny sa, och det stämmer verkligen. Vi kom fram till en teori att de som bott här innan har blivit knäppa av att vara isolerade här ute på landet så att de till slut har joinat dem i alla deras aktiviteter. Jag började verkligen tveka till att stanna på farmen, ville dock inte ge upp efter en dag. Jobbdag nummer 2: Upp klockan 6 med ordentlig träningsverk. Var något bättre denna dag och kände att jag nästan kunde stanna en dag till. Vid lunchrasten när jag frågade Fanny hur det gått med hennes jobb svarade hon bara "Vi slutar idag". Jag hade inget att invända, fyfan vilket slitigt jobb. Vårt beslut att lämna gården blev inte så väl mottaget, men vad gör det? Lämnar denna farm med en ful bränna,  såriga händer, ont i kroppen och ett glatt leende att få slippa skiten. Aldrig igen. Hejdå Bundaberg. Hej ... ?

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Ni var kanske de första som tog er därifrån levande !!

2011-03-11 @ 06:58:24
Postat av: Lina

helvete syster, bli inte mördad av crazy farmers där borta!! Tänker på dig o saknar dig enooooooormt mycket, du är välkommen hem vilken dag som helst! ;)

Puuuuuuuuuss <3

2011-03-11 @ 22:28:31
Postat av: Malin Ö

Men kära Kerstin!!! ;-) Var f*n har ni hamnat på för ställe?!?!? Det där kan väl inte va "normalt" där borta va?? Måste väl ändå finnas något "normalt" ställe att vara på (om ni nu törs testa igen)...



Tänker på er båda!!!!! STOOOOR Kram från mig <3

2011-03-14 @ 12:31:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0